maanantai 18. heinäkuuta 2016

Reissun randomit hetket

Aurinkoista (tai ei niin aurinkoista) maanantaita kaikille! Mistä tietää, että on lomamoodissa? Että joutuu tosissaan miettimään, että mikä päivä tänään on. Eipä haittaa, lomalla on niin ihanaa!

Meille sattui Kroatian reissun aikana vaikka mitä randomeita juttuja, että eräässä vaiheessa päätin ruveta kirjoittamaan niitä ylös. Sellaisia juttuja, joita ei tulisi muuten välttämättä jaettua täällä, mutta oman postauksen muodossa nämä jutut ovat mielestäni hauska idea kertoa. Eiköhän siis aloiteta!

• Heti lentokentältä Splitiin tullessamme tajusimme, että Hvarin lautan lähtöön on vielä kolmisen tuntia, joten kävimme rauhassa syömässä ja hengailemassa satama-alueella. Noin tuntia ennen lautan lähtöä kävimme lippuluukulla ja saimme tietää, että seuraava vapaa lautta lähtee vasta kuudelta! Siinä sitten oltiin ja naurettiin omalle hölmöydellemme ja istuskeltiin puistossa vielä toiset kolme tuntia. Eli ostakaa liput aina heti kun vaan on mahdollisuus..
  • Lähdimme vuokraamaan skoottereita, mutta päädyimme hetken mielijohteesta auton vuokraamiseen. Otimme rämimmän ja rumimman, mutta samalla vuokraamon siisteimmän auton! Hinta oli sama kuin skoottereiden vuokrat olisivat olleet!

• Olimme hieman myöhässä auton palautuksesta (5min) ja firman omistaja oli lähtenyt skootterilla meidän perään, varmaan luuli että ollaan jääty tien päälle johonkin :D Hän samalla kertoi, että oli ajanut meitä bussilla vastaan vuoristoteillä, kuulemma tultiin kurvissa huristaen vastaan!
  • Oltiin eräällä jyrkänteellä ottamassa topless -fiiliskuvia. Oltiin oltu siinä mestassa varmaan yli tunnin ajan ja ketään ei ollut mennyt siitä ohi sinä aikana. Heti kun heitettiin yläosat veke, siihen kaahasi kaksi autollista turisteja ja meillä oli siinä sitten hieman yleisöä :D "Nice view" tokaisi yksi heistä naureskellen. Yksi elämäni randomeimmista hetkistä..

• Nämä ketkä näkivät meidän topless-momentit, istuutuivat hetken päästä ravintolassa viereiseen pöytään syömään…
  • Pyydettiin erään taksikuskin numero lautalle lähtöä varten, mutta lopulta päädyttiinkin tilaamaan taksi meidän hostin kautta, eli hän soitti jonkun tuttavan taksikuskin hakemaan meitä. Kun taksi kaarsi pihaan, kuskina olikin tämä sama tyyppi kelle ei koskaan soitettu, vaan hostimme oli soittanut sattumalta juuri tälle samalle kaverille!
muokkaus: minä
  • Käytiin tyyliin ainoan kerran kysymässä reittineuvoa eräiltä jätkiltä (englanniksi) ja neuvomisen lomassa he alkoivat sitten puhumaan Suomea :-D Oltiin ihan hiljaa ja leikittiin ettei ymmärretty…
  • Splitin illan hämärtyessä meidän luokse tuli tasaisin väliajoin baarikierrosten sisäänheittäjiä. Meille tuli monta eri henkilöä kertomaan samasta baarikierroksesta, ja Joanna tokaisi aina "Taas tää sama tyyppi". Me oltiin vähän että what, onko se muka sama ihminen (ensimmäinen saattoi olla pitkä ja vaalea, kun taas seuraava lyhyt ja tummempi ihoinen), kunnes lopulta räjähdettiin nauruun tajutessamme Joannan tarkoittavan vaan samaa baarikierrosta.. Hahah!
  • Koko reissumme hurahti muitta mutkitta, mutta paluumatka oli inhottava ja täynnä odottelua. Ensin meidän lentomme lähti yli kolme tuntia myöhässä ja Suomen päässä matkalaukkujamme ei meinannut näkyä yli tunninkaan odottelun jälkeen. Onneksi lopulta saimme matkalaukkumme ehjinä takaisin ja sen päivän odottelut olivat onneksi paketissa.

Sellaisia kommelluksia meidän reissulta! Olisi mukava tietää, oliko postaus mieleenne :) Jos ette jaksa välttämättä kommentoida, painakaa alla olevaa tykkäysnappulaa!

1. Vastaukset
    1. Näinhän se on :D Onneksi nääkin oli vaan hauskoja sattumia!

2. Kuulostaa hauskalta! :D Teillä ollut huippu reissu varmasti! :) Olen ite myös suuntaamassa Splitiin niin ois kivaa kuulla "vinkkejä Kroatiaan -postaus" tms missä ois kivaa nippelitietoa ja kaikkea just sellasta oleellista kuten auton vuokraamisesta, ravintoloista jne :D Mietitty Hvarin saarelle päiväreissua ja Krka:n päiväksi. Plitviceen on sen verran matkaa, että taidetaan se jättää välistä.. :/

1. Meillä oli kyllä niin hauska reissu, siinä oot kyllä oikeassa :D! Joo voisin koittaa väsätä sellaista tässä lähipäivinä! Krkakin on kuulemma tosi kiva, jos turistipaljous suihkulähteiden läheisyydessä ei haittaa, Hvaria suosittelen ehdottomasti - todella kaunis mesta ja varsinkin viikonloppuisin täynnä elämää ja luksusjahteja. :)

3. kiva postaus :)
    Mun blogini

4. Tällaiset postaukset on just hauskaa luettavaa! :D
    Ollaan ajateltu lähteä ens kesällä Kroatiaan, niin suosittelisitko tota Splitiä paikkana? Siitä ainakin pääsis sitten tekemään päiväreissuja muille saarille, kuten just tonne Hvariin?

1. Joo, mäkin tykkään muista blogeista lukea samantyylisiä! Hmm, Splitiin en minä, eivätkä monet muutkaan suosittele tuhlaamaan lomapäiviä. Mekin oltiin itse Splitin kaupungilla vaan yksi päivä ja se oli ihan tarpeeksi - täynnä turisteja, eikä mitään niin ihmeellistä nähtävää. On sekin kaunis paikka, mutta hyvin pieni ja sen koluaa nopeasti läpi.

Bracin, Korculan, Visin ja Hvarin saaret ovat kantautuneet mun korviin kivoina saarina ja tosiaan Hvarilla mekin vietettiin muutama päivä. Mä tykkäsin hirveesti siitä Hvarista ja muutama päivä siellä oli tosi hyvä aika, ja kun rantauduttiin Splitiin niin sieltä käsin oli helppo tehdä luonnonpuistoretkeä ja saarihyppelyä yms. Eli suosittelen ainakin jossain vaiheessa olemaan pari yötä jollakin pienemmällä saarella ja Splitistä voi sitten tehdä erinäisiä päiväretkiä muualle :) Monessa saarihyppelyn ohjelmistossa oli esimerkiksi retki Hvariin ja Blue Cavelle, jos semmoinen kiinnostelee. Kannattaa selailla hyvin niitä vaihtoehtoja läpi etukäteen!

Toivottavasti tästä oli jotain jeesiä :)