maanantai 18. toukokuuta 2015

Suut makiaks

Heii! Viikonloppu taas tuli ja meni. Mulle ei oikeestaan enää oo väliä onko viikonloppu vai ei, sillä koulu alkaa olla jo huomista tenttiä vaille taputeltu ja työvuorojakin on sellaiset kolme per viikko. Pienellä laskutoimituksella siis selviää, että mulla on aika hyvin vapaa-aikaa ja näin ollen voin myös chillatakin sopivissa määrin. tekee ihan hyvää suhteellisen hektisen huhtikuun jälkeen, eli en todellakaan valita. Nyt mulla on vielä aikaa nauttia tästä, kun sitten kesäkuussa aloitan taas työt viisi kertaa viikossa. esba5esba3esba2 Siitä sen enempää löpisemättä ajattelin kertoa hieman viikonlopusta. Perjantaina olin sairaslomalla jonkin moisen vatsapöpön takia, mutta onneksi se meni ohi yhdessä päivässä. Lauantaina pääsin siis käymään pitkään odotetuilla ravintolapäivillä, joissa mun on pitänyt jo useamman vuoden ajan käydä. Jotenkin oon niin laiska lähtemään tollasiin tapahtumiin, vaikka todellakin pitäisi. Tarjolla oli lukematon määrä eri maalaisia ruokia, ihmisten kotikutoisia pieniä ruoka- ja herkkukojuja, metrilakuja ja kaikkea siltä väliltä. Mä maistelinkin vähän kaikkea pientä ja herkkupäivän kunniaksi tuli syötyä monenlaista super hyvää juttua! Söin esimerkiksi papupihviin tehtyä hampparia ja munakoisoranskalaisia, pekaanipähkinäkeksin, outoa vihreää teetä, nakkipasteijan ja kevätkääryleen. Ärsytti etten ottanut kääryleitä kun vaan yhden, nimittäin ne oli super hyviä ja maksoi vaan euron.esba6esba4esba1esba
Olin liikenteessä siis Joannan kanssa, joka herkuttelun jälkeen jaksasi napata musta vielä muutamat kuvat Tuomiokirkolla. Mulla ei kuitenkaan ollut super kuvauksellinen olo niin siirrettiin kuvailuja myöhemmälle hamaan tulevaisuuteen. Sunnuntaina käytiin sitten 'anopin' kanssa juoksemassa portaita ja oli super hauskaa! Terveisiä vaan treeniseuralaiselle ;) Otettiin tavoitteeksi, että käydään juoksemassa portaat pari kertaa kuukaudessa, en malta odottaa omaa kehitystä ja sen huomaamista. Käytiin myös syömässä hyvät salaatit Kotipizzassa ja kauppareissun jälkeen lösähdin sohvalle nukkumaan ja nauttimaan olemattomista vastuista. Ihanaa, sunnuntai!

Tuo olikin sitten luksusta olla kolme päivää viikonloppuna vapaalla. Onneksi otin siitä kaiken irti, mutta muistin myös höllätä. Viikonloput ei oo mun mielestä mitään ilman omaa aikaa ja rentoutumista! Vaikka tekstin alussa sanoinkin, etten niin perusta viikonlopuista, on niissä kuitenkin aina se oma tunnelmansa. Vai olenko muka ainoa joka ajattelee näin? :-D

Kävikö joku muu teistä ravintolapäivillä, tai olitteko kenties siellä itse tekemässä ruokaa? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti