sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Karkkihaaste



Hei! Olen aina ollut vähän vastaan näitä kaikenlaisia lakkoja, mutta nyt on ihan pakko kokeilla. Näin ulkomaan reissun jälkeen on hyvä sauma aloittaa pienimuotoinen karkkilakko, jonka olisi määränä kestää kuukauden päivät. Tämä käsittää siis pelkästään karkin, eikä suinkaan kaikkia herkkuja, kyllä sitä jotain täytyy saada välillä syödä. Itse vaan yritän vähentää sokerin syöntiä ja karkeistahan sitä eniten allekirjoittaneella kertyy. Sitäpaitsi tiedän, etten karkkia oikeasti kaipaa, sen olen lähiaikoina huomannut. Sitä on vaan tullut syötyä kun on ollut tarjolla ja nyt reissussa tuli maisteltua kaikkia uusia makuja maailmalta. Raakasuklaata aion tehdä, sen tietysti sallin itselleni. Muutenkin koitan korvata perinteiset herkut omatekoisilla raakaherkuilla, joilla makeanhimo lähtee ihan yhtä hyvin. Haluan panostaa ruokavalioon ja hyvään oloon, motivaatio huipussa possuilun jälkeen!

No nyt se on virallista, kuka lähtee mukaan? Olis siistiä jos joku muu ottaisi tän tavoitteen itselleen, niin olisi vielä enemmän motivaatiota onnistua! :-)

10 kommenttia:

  1. Mä lähden mukaan! Se on aina helpompi aloittaa kun kirjoittaa lupauksen ylös jonnekin tällätavalla julkisesti :D Oon huomannut myös omalla kohdalla että joskus tulee aivan liian helposti popsittua karkkeja vaikkei oikeasti niitä edes tarvitsisi... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, siistiä! Nimenomaan sen takia halusin kirjoittaa sen tänne, muuten olisi niin helppoa lipsua jos ei siitä kellekään kertoisi. Siistiä et lähdet mukaan, nyt on yksi syy enemmän olla rikkomatta lupausta:-)!

      Poista
  2. Mä oon mukana ku en muutenkaa syö karkkia melkeen koskaan :D Jouluna sit tietty suklaata varmastikin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sulle se onkin sit helppo nakki;) kiva ku oot messissä ja autat mua sit pysyy lujana haha!

      Poista
  3. Täälläkin yks mukaanlähtijä! Pakko kai sitä on joskus osallistua edes pienimuotoiseen karkkilakkoon :-D

    VastaaPoista
  4. Mä mä mä! Paitsi mun pitää lopettaa toi 22. päivä, ku sillon vietetään jo isin kanssa joulua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta sillon herkuttelet iskän kanssa, sehän on hyvä et oot ees siihen asti!:-)

      Poista
  5. Mä aloitin karkki/suklaa-lakon heti marraskuun alussa ja aion olla vielä jouluaattoon asti:) Yllättävän hyvin on sujunut, alussa on vaan hankala päästä siitä napostelutavasta eroon! Sitten kun pääsee irti siitä sokerikoukusta niin huomaa ettei enää tee edes mieli karkkia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa! Niinhän se yleensä meneekin, yleensä vaikeinta on vaan saada se tapa irti itsestä, ainakin mulla on niin :) Kiva kuulla et on mennyt hyvin!

      Poista