tiistai 28. lokakuuta 2014

Helppo ja tehokas kokonaisvaltainen treeni

Ette arvaakaan miten hyvä fiilis mulla on tällä hetkellä. Tänään tuli tasan kolme viikkoa siitä, kun olen viimeksi päässyt salilla käymään. Puolikuntoisena ollaan heiluttu ties missä ja oon joutunut pysyttelemään pois treenien parista. Vaan eri juttu oli eilen, kun pääsin juoksemaan kunnon lenkin Munkkiniemeen ja takaisin. Polvi on alkanut vähän tässä lähiaikoina vihoittelemaan, mutta ei onneksi niin pahasti että se häiritsisi pahasti juoksemista. Tänään teema jatkui salilla käymisellä ja voi vitsi kun tuli taas hyvä fiilis. Olin taas ihan omassa elementissäni, kun pääsin heilumaan kahvakuulien ja painojen kanssa hah!

Mitä tehdä silloin, kun ei oikein tiedä mistä aloittaa tauon jälkeen? Mun ainakin tekee yleensä mieli tehdä vähän kaikkea, joten kropan monipuolinen treeni on silloin paikallaan. Tämmöistä tehtiin siis tänään:

Lämmittelynä hölkkä kotoa salille (n.1,5 km)

Seuraavat liikkeet peräkkäin kolmessa sarjassa, sarjojen välissä parin minuutin tauko:
-Kahvakuulalla kyykyt x12
-Kahvakuulaheilautukset silmien tasolle x12
-Hauiskäännöt x10
-Kahvakuulalla pystysoutu x12

Penkkipunnerrus x3 niin paljon kuin pystyy tehdä
Boksihypyt n.x30 siten, että hyppy on räjähtävä ja keskitytään jokaiseen hyppyyn kerrallaan. Eli ei niin, että hypitään vaan peräkanaan niin paljon kuin jaksaa.

Lopuksi kaksi sarjaa erilaisia vatsoja suorille, vinoille ja syville vatsalihaksille.

Kyllä tuli hiki! 
photo 2 photo 3 photo 4 
Lopuksi vielä kunnon rullailut kovalla foamrollerilla. Mun on ihan pakko hankkia tollanen kotiinkin, niin kuin kahvakuulakin. Olis ihanaa rullailla paikkoja kotona telkkarin ääressä.. Mistäköhän löytäis edullisimmin kohtuuhyviä rollereita?
photo 1 
Suihkun ja saunan raikkaana punainen paroni lähdössä ekstreme-tuulen armoille pyöräilemään. Oon ottanu jo vähän tavaksi pölliä ton poikaystävän repun salille lähtiessä, kun sitä on paljon kivempi kantaa kuin salikassia.
photo 5
Iltapalaa ja ruotsin tehtäviä. Tässä on aika perus iltapalamunakas, joka koostuu kolmesta kananmunasta, kinkkusuikaleista, maidosta, raejuustosta ja pizzamausteesta + suolasta. Nami nami! Oon huomannut lähiaikoina, että kunnon munakas pitää paremmin nälkää kuin esimerkiksi puuroannos. Mä oon vaan aamusin niin kamalan laiska, etten jaksa tällaisia koskaan tehdä vaikka ehkä kannattaisikin.. Nimimerkillä nälkä jo kauan ennen ruokatuntia :-D

Onko treenipostauksia jo ikävöity?

1 kommentti:

  1. Moi! Treenipostaukset on kivoja :) mulla kans sama et tauon jälkeen pakko vähän "herätellä" kroppaa tekemällä vähän kaikkia lihaksia. Ite tilasin just foam rollerin www.sportsdirect.com-sivustolta! Se oli edullinen, mutta en sitten tiiä kuinka hyvä...

    VastaaPoista